formularz
Patronat Polskiego Związku Piłki Nożnej
-
Kryteria przyznawania patronatu:
- Patronat Polskiego Związku Piłki Nożnej może być przyznany imprezom i wydarzeniom sportowym, których liczba uczestników przekracza 250 oraz edukacyjnym, naukowym, kulturalnym lub informacyjnym mającym charakter ogólnopolski i promującym piłkę nożną.
- Wszyscy zawodnicy uczestniczący w imprezie lub wydarzeniu sportowym muszą być zarejestrowani w systemie Extranet Polskiego Związku Piłki Nożnej.
- Organizator imprezy na wniosek PZPN musi wyrazić zgodę na organizację imprezy lub wydarzenia w oparciu o system informatyczny zarządzania rozgrywkami piłkarskimi zapewniony przez PZPN.
-
Organizator imprezy musi wyrazić zgodę na:
(1) przeniesienie praw autorskich majątkowych do przekazywanych do PZPN materiałów zdjęciowych oraz zarejestrowanych materiałów filmowych (treść oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu) na potrzeby działalności statutowej PZPN;
(2) używanie, obróbkę, powielanie i wielokrotne rozpowszechnianie przekazanych do PZPN materiałów fotograficznych i filmowych zawierających wizerunek i wypowiedzi uczestników imprezy lub wydarzenia, utrwalonych podczas jego realizacji jakąkolwiek techniką, na wszelkich nośnikach (w tym w postaci fotografii i dokumentacji filmowej lub dźwiękowej). Niniejsza zgoda jest nieodpłatna, nie jest ograniczona ilościowo, czasowo ani terytorialnie. -
Organizator musi uzyskać zgodę wszystkich uczestników imprezy lub wydarzenia na:
(1) rejestrowanie wizerunku osób uczestniczących w wydarzeniu oraz na bezpłatne wykorzystanie tego wizerunku na potrzeby działalności statutowej PZPN poprzez umieszczenie zdjęć i filmów w przestrzeni publicznej. Niniejsza zgoda jest nieodpłatna, nie jest ograniczona ilościowo, czasowo ani terytorialnie;
(2) używanie przez PZPN wizerunku uczestników imprezy lub wydarzenia w różnego rodzaju formach elektronicznego i poligraficznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiania z wizerunkami innych osób, uzupełniania towarzyszącym komentarzem, natomiast nagrania filmowe i dźwiękowe z ich udziałem mogą być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane do innych materiałów powstających na potrzeby wydarzenia – bez obowiązku akceptacji produktu końcowego. Zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji, w szczególności plakaty, ulotki, billboardy, inne drukowane materiały promocyjne, relacje i spoty telewizyjne, radiowe, materiały prasowe, rozpowszechnianie w sieciach telefonii komórkowej oraz w Internecie, PZPN zapewnia, iż wizerunki uczestników imprezy lub wydarzenia nie mogą być użyte do innych celów, w formie lub publikacji dla nich obraźliwej lub naruszać w inny sposób ich dobra osobiste.
(3) Wzór zgody stanowi Załącznik nr 4. - Patronat jest wyróżnieniem honorowym.
- Patronat ma charakter jednorazowy. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych o patronat należy występować każdorazowo.
- Objęcie przez PZPN imprezy lub wydarzenia patronatem nie oznacza jednocześnie deklaracji wsparcia finansowego, rzeczowego lub organizacyjnego. i. Wnioski rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty jego złożenia. Wzór wniosku o objęcie patronatem stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
-
Wniosek:
- Wniosek o patronat składa organizator imprezy lub wydarzenia.
-
Wniosek powinien zawierać :
- cel przedsięwzięcia,
- szczegółowy opis i program imprezy,
- media-plan określający listę patronów medialnych oraz zakres świadczeń na rzecz promocji imprezy lub przedsięwzięcia stanowiącego przedmiot patronatu,
- informacje o organizatorze oraz o osobach upoważnionych do jego reprezentowania (zgodnie z odpisem z KRS lub innego rejestru),
- listę współorganizatorów, partnerów, patronów, sponsorów, członków komitetów honorowych lub organizacyjnych oraz listy innych osób prawnych i fizycznych, których nazwy (nazwiska) lub logo będą publikowane w związku z wydarzeniem,
- oświadczenie zapewniające, że w związku z przedsięwzięciem lub wydarzeniem nie będą prowadzone żadne działania o charakterze promocyjnym konkretnych produktów, usług czy firm, w szczególności w takiej formie, która mogłaby sugerować poparcie dla nich Prezesa PZPN lub PZPN,
- oświadczenie zapewniające, że inicjatywa nie ma charakteru lobbingowego.
- Wniosek powinien być złożony w wersji elektronicznej poprzez uzupełnienie formularza dostępnego na oficjalnej stronie internetowej PZPN (www.pzpn.pl/federacja/patronaty) lub przesłany do Departamentu Komunikacji i Mediów PZPN pocztą na adres: Polski Związek Piłki Nożnej, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., 02-366 Warszawa z dopiskiem „Patronaty”
- Wniosek o patronat należy przesłać co najmniej 45 dni przed terminem wydarzenia. Wniosek złożony po tym terminie nie będzie rozpatrywany. Za datę przyjęcia wniosku uznaje się datę wpłynięcia wniosku do Polskiego Związku Piłki Nożnej. PZPN może odmówić przyznania patronatu ze względu na niespełnienie przez organizatora wymogów proceduralnych określonych niniejszym regulaminem.
- W przypadku gdy wniosek został złożony w wersji elektronicznej organizator otrzymuje odpowiedź o przyznaniu bądź o odmowie przyznania patronatu drogą mailową. W przypadku gdy wniosek został wysłany pocztą organizator otrzymuje pisemną odpowiedź o przyznaniu bądź o odmowie przyznania patronatu.
- Odmowa przyznania patronatu jest ostateczna i nie wymaga uzasadnienia.
- Wnioski dotyczące imprez lub wydarzeń, które nie zostały objęte patronatem PZPN mogą zostać przekazane do Departamentu Grassroots w celu ponownej analizy i ewentualnego objęcia wydarzenia patronatem PZPN Grassroots.
-
Otrzymanie patronatu PZPN zobowiązuje organizatora do:
- Umieszczenia właściwego logotypu PZPN oraz informacji o patronacie we wszystkich materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych. Logotyp jest dostępny na stronie internetowej PZPN w zakładce Kontakt, Logotypy do pobrania. Każde użycie logo lub oficjalnego hasła PZPN musi być zgłoszone mailem na adres: patronaty@pzpn.pl i zaakceptowane przez pracownika Departamentu Komunikacji i Mediów w PZPN.
- Komunikowania o patronacie w przekazach medialnych dotyczących imprezy,
- PZPN ma prawo do ekspozycji swoich banerów, o czym poinformuje organizatora przynajmniej 14 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem imprezy. Organizator zostanie zobowiązany do umieszczenia w widocznym miejscu, podczas trwania wydarzenia lub imprezy, banerów PZPN. Koszty przesyłki pokrywa PZPN. Koszty zwrotu banerów pokrywa organizator. Banery należy zwrócić do 10 dni po zakończeniu imprezy. W przypadku niezwrócenia banerów w tym terminie organizator zostanie obciążony kosztami logistycznymi i kosztami produkcji nowych band.
- Przygotowanie sprawozdania z przebiegu wydarzenia, wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu i przesłania go do Departamentu Komunikacji i Mediów PZPN pocztą na adres: Polski Związek Piłki Nożnej, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., 02-366 Warszawa z dopiskiem „Patronaty” lub w wersji elektronicznej na adres: patronaty@pzpn.pl w ciągu 14 dni od dnia zakończenia wydarzenia lub imprezy.
-
Sprawozdanie powinno mieć formę informacji opisowej i zawierać:
- Dokumentację zdjęciową, potwierdzającą uzgodnioną formę ekspozycji logotypu Polskiego Związku Piłki Nożnej w trakcie wydarzenia,
- Opis zrealizowanych działań na rzecz PZPN,
- Liczbę uczestników imprezy lub inne statystyki wskazujące na zasięg projektu,
- Informację na temat działań niezrealizowanych,
- Monitoring mediów pod kątem relacji z imprezy (np. kopie artykułów prasowych)
Patronat Honorowy Prezesa Polskiego Związku Piłki Nożnej
-
Kryteria przyznawania patronatu:
- Patronat honorowy oraz członkostwo w komitecie honorowym Prezesa Polskiego Związku Piłki Nożnej jest wyróżnieniem podkreślającym wyjątkowy charakter wydarzeń i inicjatyw.
- Wyróżnieniem tym obejmowane są najważniejsze przedsięwzięcia sportowe, edukacyjne, naukowe, kulturalne lub informacyjne, przede wszystkim cykliczne oraz jubileuszowe, o zasięgu ogólnopolskim lub regionalnym i promujące piłkę nożną.
- W przypadku zaproszenia do uczestnictwa w komitecie honorowym konieczne jest dokładne określenie roli Prezesa, jaką miałby w nim pełnić.
- Nadanie przedsięwzięciom sportowym imienia prezesa PZPN wymaga osobistego zwrócenia się do Prezesa PZPN i uzyskania jego zgody.
- Patronat ma charakter jednorazowy. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych o patronat należy występować każdorazowo.
- Objęcie przez Prezesa PZPN imprezy lub wydarzenia patronatem nie oznacza jednocześnie deklaracji wsparcia finansowego, rzeczowego lub organizacyjnego.
- Wnioski rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty wpłynięcia wniosku. Wzór wniosku o objęcie patronatem honorowym stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
-
Wniosek:
- Wniosek o patronat honorowy składa organizator imprezy lub wydarzenia.
-
Wniosek powinien zawierać :
- cel przedsięwzięcia,
- szczegółowy opis i program imprezy,
- media-plan określający listę patronów medialnych oraz zakres świadczeń na rzecz promocji imprezy lub przedsięwzięcia stanowiącego przedmiot patronatu,
- informacje o organizatorze oraz o osobach upoważnionych do jego reprezentowania (zgodnie z odpisem z KRS lub innego rejestru),
- listę współorganizatorów, partnerów, patronów, sponsorów, członków komitetów honorowych lub organizacyjnych oraz listy innych osób prawnych i fizycznych, których nazwy (nazwiska) lub logo będą publikowane w związku z wydarzeniem,
- oświadczenie zapewniające, że w związku z przedsięwzięciem lub wydarzeniem nie będą prowadzone żadne działania o charakterze promocyjnym konkretnych produktów, usług czy firm, w szczególności w takiej formie, która mogłaby sugerować poparcie dla nich Prezesa PZPN lub PZPN,
- oświadczenie zapewniające, że inicjatywa nie ma charakteru lobbingowego.
- Wniosek powinien być złożony w wersji elektronicznej poprzez uzupełnienie formularza dostępnego na oficjalnej stronie internetowej PZPN (www.pzpn.pl/federacja/patronaty) lub przesłany do Departamentu Komunikacji i Mediów PZPN pocztą na adres: Polski Związek Piłki Nożnej, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., 02-366 Warszawa z dopiskiem „Patronaty”
- Wniosek o patronat należy przesłać co najmniej 45 dni przed terminem wydarzenia. Wniosek złożony po tym terminie nie będzie rozpatrywany. Za datę przyjęcia wniosku uznaje się datę wpłynięcia wniosku do Polskiego Związku Piłki Nożnej. PZPN może odmówić przyznania patronatu ze względu na niespełnienie przez organizatora wymogów proceduralnych określonych niniejszym regulaminem.
- W przypadku gdy wniosek został złożony w wersji elektronicznej organizator otrzymuje odpowiedź o przyznaniu bądź o odmowie przyznania patronatu drogą mailową. W przypadku gdy wniosek został wysłany pocztą organizator otrzymuje pisemną odpowiedź o przyznaniu bądź o odmowie przyznania patronatu.
- Odmowa przyznania patronatu jest ostateczna i nie wymaga uzasadnienia.
-
Otrzymanie patronatu honorowego Prezesa PZPN zobowiązuje organizatora do:
- Umieszczenia właściwego logotypu PZPN oraz informacji o patronacie honorowym we wszystkich materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych. Logotyp jest dostępny na stronie internetowej PZPN w zakładce Kontakt, Logotypy do pobrania. Każde użycie logo lub oficjalnego hasła PZPN musi być zgłoszone mailem na adres: patronaty@pzpn.pl i zaakceptowane przez pracownika Departamentu Komunikacji i Mediów w PZPN.
- Komunikowania o patronacie honorowym w przekazach medialnych dotyczących imprezy.
- PZPN ma prawo do ekspozycji swoich banerów, o czym poinformuje organizatora przynajmniej 14 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem imprezy. Organizator zostanie zobowiązany do umieszczenia w widocznym miejscu, podczas trwania wydarzenia lub imprezy, banerów PZPN. Koszty przesyłki pokrywa PZPN. Koszty zwrotu banerów pokrywa organizator. Banery należy zwrócić do 10 dni po zakończeniu imprezy. W przypadku niezwrócenia banerów w tym terminie organizator zostanie obciążony kosztami logistycznymi i kosztami produkcji nowych band.
- Przygotowanie sprawozdania z przebiegu wydarzenia, wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu i przesłania go do Departamentu Komunikacji i Mediów PZPN pocztą na adres: Polski Związek Piłki Nożnej, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., 02-366 Warszawa z dopiskiem „Patronaty” lub w wersji elektronicznej na adres: patronaty@pzpn.pl w ciągu 14 dni od dnia zakończenia wydarzenia lub imprezy.
-
Sprawozdanie, o którym mowa w ppkt d. powinno mieć formę informacji opisowej oraz zawierać:
- Dokumentację zdjęciową, potwierdzającą uzgodnioną formę ekspozycji logotypu Polskiego Związku Piłki Nożnej w trakcie wydarzenia,
- Opis zrealizowanych działań na rzecz PZPN,
- Liczbę uczestników imprezy lub inne statystyki wskazujące na zasięg projektu,
- Informację na temat działań niezrealizowanych,
- Monitoring mediów pod kątem relacji z imprezy (np. kopie artykułów prasowych).
Patronat PZPN Grassroots
- Patronat PZPN Grassroots „Piłka dla wszystkich” jest wyróżnieniem honorowym i może być przyznawany rozgrywkom piłkarskim o charakterze amatorskim (nie zawodowym), rozgrywanym w dowolnej formie (turnieje, ligi, rozgrywki pucharowe itp.). Przyznanie Patronatu PZPN Grassroots „Piłka dla wszystkich” nie jest tożsame z przyznaniem pomocy organizacyjnej i rzeczowej, o której mowa w §5 niniejszego Regulaminu.
- Patronat PZPN Grassroots „Piłka dla wszystkich” przyznawany jest jednorazowo na każdą imprezę osobno. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych o patronat należy występować każdorazowo na każdą kolejną edycję imprezy. W przypadku rozgrywek ligowych, pucharowych lub innych o wielodniowym formacie patronat jest przyznawany na całość trwania imprezy aż do zakończenia danej edycji rozgrywek.
-
Kryteria przyznawania patronatu:
- Patronat PZPN Grassroots „Piłka dla wszystkich” może być przyznany imprezom i wydarzeniom sportowym mającym charakter lokalny lub regionalny (o zasięgu terytorialnym jednego województwa) i promującym piłkę nożną amatorską (Grassroots).
- Minimalna liczba zawodników uczestniczących w wydarzeniu musi być nie mniejsza niż 100 osób.
- Wszyscy uczestniczący w imprezie zawodnicy muszą być zarejestrowani w systemie Extranet Polskiego Związku Piłki Nożnej.
- Organizator imprezy musi wyrazić zgodę na organizację imprezy lub wydarzenia w oparciu o system informatyczny zarządzania rozgrywkami piłkarskimi zapewniony przez PZPN.
-
Organizator imprezy musi wyrazić zgodę na:
(1) przeniesienie praw autorskich majątkowych do przekazywanych do PZPN materiałów zdjęciowych oraz zarejestrowanych materiałów filmowych (treść oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu) na potrzeby działalności statutowej PZPN;
(2) używanie, obróbkę, powielanie i wielokrotne rozpowszechnianie przekazanych do PZPN materiałów fotograficznych i filmowych zawierających wizerunek i wypowiedzi uczestników imprezy lub wydarzenia, utrwalonych podczas jego realizacji jakąkolwiek techniką, na wszelkich nośnikach (w tym w postaci fotografii i dokumentacji filmowej lub dźwiękowej). Niniejsza zgoda jest nieodpłatna, nie jest ograniczona ilościowo, czasowo ani terytorialnie. -
Organizator musi uzyskać zgodę wszystkich uczestników imprezy lub wydarzenia na:
(1) rejestrowanie wizerunku osób uczestniczących w wydarzeniu oraz na bezpłatne wykorzystanie tego wizerunku na potrzeby działalności statutowej PZPN poprzez umieszczenie zdjęć i filmów w przestrzeni publicznej. Niniejsza zgoda jest nieodpłatna, nie jest ograniczona ilościowo, czasowo ani terytorialnie;
(2) używanie przez PZPN wizerunku uczestników imprezy lub wydarzenia w różnego rodzaju formach elektronicznego i poligraficznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiania z wizerunkami innych osób, uzupełniania towarzyszącym komentarzem, natomiast nagrania filmowe i dźwiękowe z ich udziałem mogą być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane do innych materiałów powstających na potrzeby wydarzenia – bez obowiązku akceptacji produktu końcowego. Zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji, w szczególności plakaty, ulotki, billboardy, inne drukowane materiały promocyjne, relacje i spoty telewizyjne, radiowe, materiały prasowe, rozpowszechnianie w sieciach telefonii komórkowej oraz w Internecie, PZPN zapewnia, iż wizerunki uczestników imprezy lub wydarzenia nie mogą być użyte do innych celów, w formie lub publikacji dla nich obraźliwej lub naruszać w inny sposób ich dobra osobiste.
(3) Wzór zgody stanowi Załącznik nr 4.
-
Złożenie wniosku o przyznanie patronatu:
- Wniosek o patronat składa organizator imprezy lub wydarzenia.
- Wniosek powinien być złożony w wersji elektronicznej poprzez uzupełnienie formularza dostępnego na oficjalnej stronie internetowej PZPN (www.pzpn.pl/federacja/patronaty) lub przesłany do Departamentu Komunikacji i Mediów PZPN pocztą na adres: Polski Związek Piłki Nożnej, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., 02-366 Warszawa z dopiskiem „Patronaty”.
- Wnioski rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty jego złożenia. Wzór wniosku o objęcie patronatem stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
- Wniosek o patronat należy przesłać co najmniej 45 dni przed terminem wydarzenia. Wniosek złożony po tym terminie nie będzie rozpatrywany. Za datę przyjęcia wniosku uznaje się datę wpłynięcia wniosku do Polskiego Związku Piłki Nożnej. PZPN może odmówić przyznania patronatu ze względu na niespełnienie przez organizatora wymogów proceduralnych określonych niniejszym regulaminem.
-
Wniosek powinien zawierać :
- cel przedsięwzięcia,
- szczegółowy opis i program imprezy,
- media-plan określający listę patronów medialnych oraz zakres świadczeń na rzecz promocji imprezy lub przedsięwzięcia stanowiącego przedmiot patronatu,
- informacje o organizatorze oraz o osobach upoważnionych do jego reprezentowania (zgodnie z odpisem z KRS lub innego rejestru),
- listę współorganizatorów, partnerów, patronów, sponsorów, członków komitetów honorowych lub organizacyjnych oraz listy innych osób prawnych i fizycznych, których nazwy (nazwiska) lub logo będą publikowane w związku z wydarzeniem,
- oświadczenie zapewniające, że w związku z przedsięwzięciem lub wydarzeniem nie będą prowadzone żadne działania o charakterze promocyjnym konkretnych produktów, usług czy firm, w szczególności w takiej formie, która mogłaby sugerować poparcie dla nich Prezesa PZPN lub PZPN,
- oświadczenie zapewniające, że inicjatywa nie ma charakteru lobbingowego.
- W przypadku gdy wniosek został złożony w wersji elektronicznej organizator otrzymuje odpowiedź o przyznaniu bądź o odmowie przyznania patronatu drogą mailową. W przypadku gdy wniosek został wysłany pocztą organizator otrzymuje pisemną odpowiedź o przyznaniu bądź o odmowie przyznania patronatu.
- Odmowa przyznania patronatu jest ostateczna i nie wymaga uzasadnienia.
-
Otrzymanie patronatu PZPN Grassroots „Piłka dla wszystkich” zobowiązuje organizatora do:
- Umieszczenia właściwego logotypu PZPN Grassroots „Piłka dla wszystkich” oraz informacji o patronacie we wszystkich materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych. Logotyp jest dostępny na stronie internetowej PZPN w zakładce Kontakt, Logotypy do pobrania. Każde użycie logo lub oficjalnego hasła PZPN musi być zgłoszone mailem na adres: patronaty@pzpn.pl i zaakceptowane przez pracownika Departamentu Komunikacji i Mediów w PZPN.
- Komunikowania o patronacie w przekazach medialnych dotyczących imprezy.
- PZPN ma prawo do ekspozycji swoich banerów, o czym poinformuje organizatora przynajmniej 14 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem imprezy. Organizator zostanie zobowiązany do umieszczenia w widocznym miejscu, podczas trwania wydarzenia lub imprezy, banerów PZPN. Koszty przesyłki pokrywa PZPN. Koszty zwrotu banerów pokrywa organizator. Banery należy zwrócić do 10 dni po zakończeniu imprezy. W przypadku niezwrócenia banerów w tym terminie organizator zostanie obciążony kosztami logistycznymi i kosztami produkcji nowych band.
- Przygotowanie sprawozdania z przebiegu wydarzenia, wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu i przesłania go do Departamentu Komunikacji i Mediów PZPN pocztą na adres: Polski Związek Piłki Nożnej, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., 02-366 Warszawa z dopiskiem „Patronaty” lub w wersji elektronicznej na adres: patronaty@pzpn.pl w ciągu 14 dni od dnia zakończenia wydarzenia lub imprezy.
-
Sprawozdanie powinno mieć formę informacji opisowej i zawierać:
- Dokumentację zdjęciową, potwierdzającą uzgodnioną formę ekspozycji logotypu PZPN Grassroots w trakcie wydarzenia,
- Opis zrealizowanych działań na rzecz PZPN,
- Liczbę uczestników imprezy lub inne statystyki wskazujące na zasięg projektu,
- Informację na temat działań niezrealizowanych,
- Monitoring mediów pod kątem relacji z imprezy (np. kopie artykułów prasowych)
Patronat PZPN Grassroots
- Niezależnie od decyzji o przyznaniu Patronatu PZPN, wydarzeniom lub imprezom o charakterze sportowym, takim jak turnieje sportowe, zawody międzyszkolne oraz przedsięwzięciom promującym sport i kulturę fizyczną może być przyznana pomoc organizacyjna Polskiego Związku Piłki Nożnej.
- O pomoc organizacyjną mogą ubiegać się podmioty posiadające strukturę organizacyjną, jak szkoły, jednostki samorządu terytorialnego, zarejestrowane organizacje pozarządowe, kluby sportowe itp. W pierwszej kolejności pomoc będzie udzielona przedsięwzięciom skierowanym do dzieci i młodzieży.
- Pomoc organizacyjna ma charakter jednorazowy. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych o pomoc organizacyjną należy występować każdorazowo.
-
Kryteria przyznawania pomocy organizacyjnej lub rzeczowej przez PZPN:
- Pomoc organizacyjna Polskiego Związku Piłki Nożnej może być przyznana wydarzeniom lub imprezom o charakterze sportowym, takim jak turnieje sportowe, zawody międzyszkolne oraz przedsięwzięciom promującym sport i kulturę fizyczną. W pierwszej kolejności pomoc będzie udzielona przedsięwzięciom skierowanym do dzieci i młodzieży.
- Pomoc organizacyjna PZPN Grassroots może być przyznana imprezom i wydarzeniom sportowym mającym charakter lokalny lub regionalny (o zasięgu terytorialnym jednego województwa) i promującym piłkę nożną amatorską (Grassroots).
-
Wszyscy uczestniczący w imprezie zawodnicy muszą być zarejestrowani w systemie Extranet
Polskiego Związku Piłki Nożnej. - Organizator imprezy na wniosek PZPN musi wyrazić zgodę na organizację imprezy lub wydarzenia w oparciu o system informatyczny zarządzania rozgrywkami piłkarskimi zapewniony przez PZPN.
-
Organizator imprezy musi wyrazić zgodę na:
(1) przeniesienie praw autorskich majątkowych do przekazywanych do PZPN materiałów zdjęciowych oraz zarejestrowanych materiałów filmowych (treść oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu) na potrzeby działalności statutowej PZPN;
(2) używanie, obróbkę, powielanie i wielokrotne rozpowszechnianie przekazanych do PZPN materiałów fotograficznych i filmowych zawierających wizerunek i wypowiedzi uczestników imprezy lub wydarzenia, utrwalonych podczas jego realizacji jakąkolwiek techniką, na wszelkich nośnikach (w tym w postaci fotografii i dokumentacji filmowej lub dźwiękowej. Niniejsza zgoda jest nieodpłatna, nie jest ograniczona ilościowo, czasowo ani terytorialnie. -
Organizator musi uzyskać zgodę wszystkich uczestników imprezy lub wydarzenia na:
(1) rejestrowanie wizerunku osób uczestniczących w wydarzeniu oraz na bezpłatne wykorzystanie tego wizerunku na potrzeby działalności statutowej PZPN, poprzez umieszczenie zdjęć i filmów w przestrzeni publicznej. Niniejsza zgoda jest nieodpłatna, nie jest ograniczona ilościowo, czasowo ani terytorialnie;
(2) używanie przez PZPN wizerunku uczestników imprezy lub wydarzenia w różnego rodzaju formach elektronicznego i poligraficznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiania z wizerunkami innych osób, uzupełniania towarzyszącym komentarzem, natomiast nagrania filmowe i dźwiękowe z ich udziałem mogą być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane do innych materiałów powstających na potrzeby wydarzenia - bez obowiązku akceptacji produktu końcowego. Zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji, w szczególności plakaty, ulotki, bilbordy, inne drukowane materiały promocyjne, relacje i spoty telewizyjne, radiowe, materiały prasowe, rozpowszechnianie w sieciach telefonii komórkowej oraz w Internecie. PZPN zapewnia, iż wizerunki uczestników imprezy lub wydarzenia nie mogą być użyty do innych celów, w formie lub publikacji dla nich obraźliwej lub naruszać w inny sposób ich dobra osobiste.
(3) Wzór zgody stanowi Załącznik nr 4.
- Z wnioskiem o pomoc organizacyjną lub rzeczową występuje organizator co najmniej 45 dni przed planowanym rozpoczęciem wydarzenia. Wniosek złożony po terminie może nie zostać rozpatrzony. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
-
Wnioskodawca jest zobowiązany przedstawić PZPN:
- cel przedsięwzięcia,
- szczegółowy opis i program imprezy,
- informacje o organizatorze oraz o osobach upoważnionych do jego reprezentowania (zgodnie z odpisem z KRS lub innego rejestru),
- listę współorganizatorów, partnerów, patronów, sponsorów, członków komitetów honorowych lub organizacyjnych oraz listy innych osób prawnych i fizycznych, których nazwy (nazwiska) lub logo będą publikowane w związku z wydarzeniem,
- oświadczenie zapewniające, że w związku z przedsięwzięciem lub wydarzeniem nie będą prowadzone żadne działania o charakterze promocyjnym konkretnych produktów, usług czy firm, w szczególności w takiej formie, która mogłaby sugerować poparcie dla nich Polskiego Związku Piłki Nożnej,
- oświadczenie zapewniające, że inicjatywa nie ma charakteru lobbingowego,
-
Wniosek powinien być złożony w wersji elektronicznej poprzez uzupełnienie formularza dostępnego na oficjalnej stronie internetowej PZPN (www.pzpn.pl/federacja/patronaty) lub przesłany do Departamentu Komunikacji i Mediów PZPN pocztą na adres: Polski Związek Piłki
Nożnej, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., 02-366 Warszawa z dopiskiem „Patronaty” -
Pomoc organizacyjna dla imprez sportowych i promujących piłkę nożną może polegać na:
- wsparciu promocyjnym i medialnym imprezy,
- opiece merytorycznej nad przebiegiem zawodów,
- wsparciu procesu rejestracji zawodników uczestniczących w imprezie w systemie Extranet,
- wsparciu procesu rejestracji drużyn w systemie Extranet oraz definiowania rozgrywek zgodnie z regulaminem imprezy,
- pomocy rzeczowej w postaci np. pucharów, upominków.
- W przypadku gdy wniosek został złożony w wersji elektronicznej organizator otrzymuje odpowiedź o przyznaniu bądź o odmowie przyznania patronatu drogą mailową. W przypadku gdy wniosek został wysłany pocztą organizator otrzymuje pisemną odpowiedź o przyznaniu bądź o odmowie przyznania patronatu. Stanowisko Polskiego Związku Piłki Nożnej nie wymaga uzasadnienia.
- Przekazanie pomocy rzeczowej może nastąpić za pośrednictwem poczty lub kuriera na koszt organizatora. Pokwitowanie odbioru przesyłki jest równoznaczne z przyjęciem zobowiązań organizatora zapisanych w niniejszym regulaminie.
- W przypadku gdy realizacja przedsięwzięcia w istotny sposób odbiega od deklarowanych założeń, PZPN może w każdej chwili zmienić decyzję w sprawie udzielenia pomocy organizacyjnej. Organizator zostanie powiadomiony o tym fakcie pisemnie.
-
Przyznanie pomocy organizacyjnej lub rzeczowej przez PZPN zobowiązuje organizatora do:
- Umieszczenia właściwego logotypu PZPN lub PZPN Grassroots oraz informacji o pomocy organizacyjnej lub rzeczowej we wszystkich materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych. Logotyp jest dostępny na stronie internetowej PZPN w zakładce Kontakt, Logotypy do pobrania. Każde użycie logo lub oficjalnego hasła PZPN musi być zgłoszone mailem na adres: patronaty@pzpn.pl i zaakceptowane przez pracownika Departamentu Komunikacji i Mediów w PZPN.
- Komunikowania o pomocy organizacyjnej lub rzeczowej w przekazach medialnych dotyczących imprezy,
- PZPN ma prawo do ekspozycji swoich banerów, o czym poinformuje organizatora przynajmniej 14 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem imprezy. Organizator zostanie zobowiązany do umieszczenia w widocznym miejscu, podczas trwania wydarzenia lub imprezy, banerów PZPN. Koszty przesyłki pokrywa PZPN. Koszty zwrotu banerów pokrywa organizator. Banery należy zwrócić do 10 dni po zakończeniu imprezy. W przypadku niezwrócenia banerów w tym terminie organizator zostanie obciążony kosztami logistycznymi i kosztami produkcji nowych band.
- Przygotowania sprawozdania z przebiegu imprezy lub wydarzenia wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu i przesłania go Departamentu Komunikacji i Mediów PZPN pocztą na adres: Polski Związek Piłki Nożnej, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., 02-366 Warszawa z dopiskiem „Patronaty” lub w wersji elektronicznej na adres: patronaty@pzpn.pl w ciągu 14 dni od zakończenia wydarzenia lub przedsięwzięcia. Sprawozdanie powinno mieć formę informacji opisowej wraz ze zdjęciami, które uwzględniają ekspozycję logotypu PZPN w trakcie wydarzenia.
-
Sprawozdanie powinno mieć formę informacji opisowej i zawierać
- Dokumentację zdjęciową, potwierdzającą uzgodnioną formę ekspozycji logotypu PZPN lub PZPN Grassroots w trakcie wydarzenia,
- Opis zrealizowanych działań na rzecz PZPN,
- Liczbę uczestników imprezy lub inne statystyki wskazujące na zasięg projektu,
- Informację na temat działań niezrealizowanych,
- Monitoring mediów pod kątem relacji z imprezy (np. kopie artykułów prasowych)
Przedmioty na zbiórki publiczne i aukcje charytatywne
- Polski Związek Piłki Nożnej na wniosek organizacji uprawnionej do przeprowadzania zbiórki publicznej lub aukcji charytatywnej może przekazać przedmioty, które będą zlicytowane na rzecz osób potrzebujących.
- Wniosek powinien być złożony w wersji elektronicznej poprzez uzupełnienie formularza dostępnego na oficjalnej stronie internetowej PZPN (www.pzpn.pl/federacja/patronaty) lub przesłany do Departamentu Komunikacji i Mediów PZPN pocztą na adres: Polski Związek Piłki Nożnej, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., 02-366 Warszawa z dopiskiem „Patronaty”, co najmniej 45 dni przed licytacją. Do wniosku powinna zostać dołączona kserokopia dokumentu potwierdzającego pozwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej oraz kopia wpisu do KRS.
- O decyzji dotyczącej przekazania przedmiotów organizator zostanie powiadomiony w formie pisemnej lub elektronicznej, w terminie do 30 dni od dnia złożenia wniosku.
- Przekazanie przedmiotów na licytację przez Polski Związek Piłki Nożnej wiąże się z obowiązkiem złożenia przez organizatora sprawozdania z przebiegu licytacji oraz podania kwoty, za którą dany przedmiot został zlicytowany.
- Przedmioty przekazane na licytację nie mogą być modyfikowane pod względem wyglądu ani treści, które prezentują.
Formularz zgłoszenia
Załączniki do pobrania:
Regulamin
Patronat Polskiego Związku Piłki Nożnej
-
Kryteria przyznawania patronatu:
- Patronat Polskiego Związku Piłki Nożnej może być przyznany imprezom i wydarzeniom sportowym, których liczba uczestników przekracza 250 oraz edukacyjnym, naukowym, kulturalnym lub informacyjnym mającym charakter ogólnopolski i promującym piłkę nożną.
- Wszyscy zawodnicy uczestniczący w imprezie lub wydarzeniu sportowym muszą być zarejestrowani w systemie Extranet Polskiego Związku Piłki Nożnej.
- Organizator imprezy na wniosek PZPN musi wyrazić zgodę na organizację imprezy lub wydarzenia w oparciu o system informatyczny zarządzania rozgrywkami piłkarskimi zapewniony przez PZPN.
-
Organizator imprezy musi wyrazić zgodę na:
(1) przeniesienie praw autorskich majątkowych do przekazywanych do PZPN materiałów zdjęciowych oraz zarejestrowanych materiałów filmowych (treść oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu) na potrzeby działalności statutowej PZPN;
(2) używanie, obróbkę, powielanie i wielokrotne rozpowszechnianie przekazanych do PZPN materiałów fotograficznych i filmowych zawierających wizerunek i wypowiedzi uczestników imprezy lub wydarzenia, utrwalonych podczas jego realizacji jakąkolwiek techniką, na wszelkich nośnikach (w tym w postaci fotografii i dokumentacji filmowej lub dźwiękowej). Niniejsza zgoda jest nieodpłatna, nie jest ograniczona ilościowo, czasowo ani terytorialnie. -
Organizator musi uzyskać zgodę wszystkich uczestników imprezy lub wydarzenia na:
(1) rejestrowanie wizerunku osób uczestniczących w wydarzeniu oraz na bezpłatne wykorzystanie tego wizerunku na potrzeby działalności statutowej PZPN poprzez umieszczenie zdjęć i filmów w przestrzeni publicznej. Niniejsza zgoda jest nieodpłatna, nie jest ograniczona ilościowo, czasowo ani terytorialnie;
(2) używanie przez PZPN wizerunku uczestników imprezy lub wydarzenia w różnego rodzaju formach elektronicznego i poligraficznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiania z wizerunkami innych osób, uzupełniania towarzyszącym komentarzem, natomiast nagrania filmowe i dźwiękowe z ich udziałem mogą być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane do innych materiałów powstających na potrzeby wydarzenia – bez obowiązku akceptacji produktu końcowego. Zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji, w szczególności plakaty, ulotki, billboardy, inne drukowane materiały promocyjne, relacje i spoty telewizyjne, radiowe, materiały prasowe, rozpowszechnianie w sieciach telefonii komórkowej oraz w Internecie, PZPN zapewnia, iż wizerunki uczestników imprezy lub wydarzenia nie mogą być użyte do innych celów, w formie lub publikacji dla nich obraźliwej lub naruszać w inny sposób ich dobra osobiste.
(3) Wzór zgody stanowi Załącznik nr 4. - Patronat jest wyróżnieniem honorowym.
- Patronat ma charakter jednorazowy. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych o patronat należy występować każdorazowo.
- Objęcie przez PZPN imprezy lub wydarzenia patronatem nie oznacza jednocześnie deklaracji wsparcia finansowego, rzeczowego lub organizacyjnego. i. Wnioski rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty jego złożenia. Wzór wniosku o objęcie patronatem stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
-
Wniosek:
- Wniosek o patronat składa organizator imprezy lub wydarzenia.
-
Wniosek powinien zawierać :
- cel przedsięwzięcia,
- szczegółowy opis i program imprezy,
- media-plan określający listę patronów medialnych oraz zakres świadczeń na rzecz promocji imprezy lub przedsięwzięcia stanowiącego przedmiot patronatu,
- informacje o organizatorze oraz o osobach upoważnionych do jego reprezentowania (zgodnie z odpisem z KRS lub innego rejestru),
- listę współorganizatorów, partnerów, patronów, sponsorów, członków komitetów honorowych lub organizacyjnych oraz listy innych osób prawnych i fizycznych, których nazwy (nazwiska) lub logo będą publikowane w związku z wydarzeniem,
- oświadczenie zapewniające, że w związku z przedsięwzięciem lub wydarzeniem nie będą prowadzone żadne działania o charakterze promocyjnym konkretnych produktów, usług czy firm, w szczególności w takiej formie, która mogłaby sugerować poparcie dla nich Prezesa PZPN lub PZPN,
- oświadczenie zapewniające, że inicjatywa nie ma charakteru lobbingowego.
- Wniosek powinien być złożony w wersji elektronicznej poprzez uzupełnienie formularza dostępnego na oficjalnej stronie internetowej PZPN (www.pzpn.pl/federacja/patronaty) lub przesłany do Departamentu Komunikacji i Mediów PZPN pocztą na adres: Polski Związek Piłki Nożnej, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., 02-366 Warszawa z dopiskiem „Patronaty”
- Wniosek o patronat należy przesłać co najmniej 45 dni przed terminem wydarzenia. Wniosek złożony po tym terminie nie będzie rozpatrywany. Za datę przyjęcia wniosku uznaje się datę wpłynięcia wniosku do Polskiego Związku Piłki Nożnej. PZPN może odmówić przyznania patronatu ze względu na niespełnienie przez organizatora wymogów proceduralnych określonych niniejszym regulaminem.
- W przypadku gdy wniosek został złożony w wersji elektronicznej organizator otrzymuje odpowiedź o przyznaniu bądź o odmowie przyznania patronatu drogą mailową. W przypadku gdy wniosek został wysłany pocztą organizator otrzymuje pisemną odpowiedź o przyznaniu bądź o odmowie przyznania patronatu.
- Odmowa przyznania patronatu jest ostateczna i nie wymaga uzasadnienia.
- Wnioski dotyczące imprez lub wydarzeń, które nie zostały objęte patronatem PZPN mogą zostać przekazane do Departamentu Grassroots w celu ponownej analizy i ewentualnego objęcia wydarzenia patronatem PZPN Grassroots.
-
Otrzymanie patronatu PZPN zobowiązuje organizatora do:
- Umieszczenia właściwego logotypu PZPN oraz informacji o patronacie we wszystkich materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych. Logotyp jest dostępny na stronie internetowej PZPN w zakładce Kontakt, Logotypy do pobrania. Każde użycie logo lub oficjalnego hasła PZPN musi być zgłoszone mailem na adres: patronaty@pzpn.pl i zaakceptowane przez pracownika Departamentu Komunikacji i Mediów w PZPN.
- Komunikowania o patronacie w przekazach medialnych dotyczących imprezy,
- PZPN ma prawo do ekspozycji swoich banerów, o czym poinformuje organizatora przynajmniej 14 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem imprezy. Organizator zostanie zobowiązany do umieszczenia w widocznym miejscu, podczas trwania wydarzenia lub imprezy, banerów PZPN. Koszty przesyłki pokrywa PZPN. Koszty zwrotu banerów pokrywa organizator. Banery należy zwrócić do 10 dni po zakończeniu imprezy. W przypadku niezwrócenia banerów w tym terminie organizator zostanie obciążony kosztami logistycznymi i kosztami produkcji nowych band.
- Przygotowanie sprawozdania z przebiegu wydarzenia, wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu i przesłania go do Departamentu Komunikacji i Mediów PZPN pocztą na adres: Polski Związek Piłki Nożnej, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., 02-366 Warszawa z dopiskiem „Patronaty” lub w wersji elektronicznej na adres: patronaty@pzpn.pl w ciągu 14 dni od dnia zakończenia wydarzenia lub imprezy.
-
Sprawozdanie powinno mieć formę informacji opisowej i zawierać:
- Dokumentację zdjęciową, potwierdzającą uzgodnioną formę ekspozycji logotypu Polskiego Związku Piłki Nożnej w trakcie wydarzenia,
- Opis zrealizowanych działań na rzecz PZPN,
- Liczbę uczestników imprezy lub inne statystyki wskazujące na zasięg projektu,
- Informację na temat działań niezrealizowanych,
- Monitoring mediów pod kątem relacji z imprezy (np. kopie artykułów prasowych)