AktualnościFederacja
Styl ma biało-czerwone barwy – premiera kolekcji LANCERTO dla reprezentacji Polski w piłce nożnej kobiet

LANCERTO razem z PZPN stworzyło pierwszą w historii kolekcję eleganckich ubrań oraz dodatków dla reprezentacji Polski, która w lipcu zadebiutuje w finałach EURO 2025 w Szwajcarii.
Polska marka przygotowała na szwajcarski turniej indywidualne, szyte na miarę ubrania. Każda z zawodniczek zabierze ze sobą: trzyczęściowy garnitur składający się z marynarki, spodni oraz kamizelki w czerwonym kolorze, nawiązującym do narodowych barw. Garnitury zostały uszyte w Polsce, przez polskich krawców z lekkiej, oddychającej wełny merino. Na szczególną uwagę zasługuje indywidualna podszewka z motywem hasła przewodniego naszej drużyny: „Czas na naszą historię”. Stylowego wizerunku dopełniają bawełniane koszule w biało-czerwony prążek, elastyczne oraz lekkie wiskozowe dzianiny i skórzane obuwie w stylu loafersów. Zwieńczeniem całości jest linia dodatków, obejmująca indywidualnie zaprojektowane specjalnie na tę okazję jedwabne apaszki i poszetki.
– Nie każda drużyna nosi garnitur. Ale ta – nosi historię. To, co zaczęło się od idei, przerodziło się w wielomiesięczną pracę zespołu, który miał świadomość, że nie szyje jedynie ubrań, ale szyje tożsamość. Każdy szew, każdy detal kolekcji powstał z myślą o reprezentantkach Polski – kobietach, które na boisku walczą o coś więcej niż tylko wynik. Walczą o zmianę. O widzialność. O miejsce w historii. Ubrania powstawały na miarę – nie tylko ciał, ale i ambicji. Wszystkie uszyte w Polsce, przez polskich mistrzów krawiectwa. Zaskakująco trudne okazało się nie samo szycie, ale... zebranie całej drużyny w jednym miejscu. W świecie, gdzie każda minuta treningu się liczy, dopasowanie momentu na pomiary graniczyło z cudem. Ale się udało. Bo wiedzieliśmy, że warto. Ten projekt to coś więcej niż moda. To manifest siły, dumy i kobiecej odwagi. Dla polskiej marki to najwyższy zaszczyt – mówi Mariusz Serafin, Dyrektor E-commerce i Marketingu G8 S.A., właściciela marki LANCERTO.
– Rozwój kobiecej piłki nożnej oraz budowanie jej popularności to jeden z kluczowych celów Polskiego Związku Piłki Nożnej. Historyczny awans na mistrzostwa Europy to ogromne osiągnięcie, które przyciąga uwagę partnerów biznesowych. Dzięki ich wsparciu możemy kontynuować inwestycje w rozwój i szkolenie zawodniczek. Serdecznie dziękuję firmie Lancerto za aktywne zaangażowanie i stworzenie tak wyjątkowej kolekcji. Wierzę, że nasze piłkarki i cały sztab będą doskonałymi ambasadorami polskiej marki na międzynarodowej scenie – powiedział Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN.
LANCERTO zadbało kompleksowo o profesjonalny wizerunek zarówno zawodniczek, jak i selekcjonerki Niny Patalon oraz całego sztabu kadry, który poleci do Szwajcarii. Do projektu został zaproszony Michał Kędziora, znany jako Mr.Vintage – jeden z najpopularniejszych blogerów mody w Polsce oraz autor bestsellerowych książek o stylu. Michał opracował koncepcję stylizacji, dokonał selekcji tkanin oraz doboru ubrań i dodatków.
– Wielkim zaszczytem była dla mnie możliwość przygotowania całej koncepcji wizerunkowej dla naszej kadry narodowej i cieszę się, że została ona przyjęta z entuzjazmem zarówno ze strony drużyny, jak i marki LANCERTO. W historii polskiego sportu było już trochę podobnych współprac, ale moim zdaniem nikt jeszcze nie zrobił tego tak kompleksowo i z takim przywiązaniem do detali. Ten projekt jest dosłownie uszyty na miarę dla tej kadry, bo dzięki wielomiesięcznej pracy całego zespołu mogliśmy tutaj stworzyć każdy element dokładnie tak, jak chcieliśmy. Łącznie z wyprodukowaniem tkaniny według naszych wskazówek co do odcienia i splotu, a także podszewki według naszego autorskiego projektu, który poza tym, że jest piękny wizualnie, to opowiada też pewną historię polskiego sportu. Zależało mi na tym, by w tej koncepcji wizerunkowej połączyć kunszt polskiego krawiectwa z młodzieńczą werwą, której tej kadrze niewątpliwie nie brakuje. Tak powstał pomysł na czerwony garnitur z pięknej wełny, który mimo swojej klasycznej formy może być nowoczesnym zestawem, który każda z kadrowiczek może nosić po swojemu i nie traktować go jak służbowy „mundurek”. Z zestawu, który przygotowaliśmy dla dziewczyn, można złożyć co najmniej 7 różnych stylizacji – mniej i bardziej eleganckich – które są wzajemnie spójne, a jednocześnie inne, bo chcemy by każda z reprezentantek mogła pokazać swoją osobowość, gust i swoją interpretację kobiecości – dodaje Michał Kędziora, autor kolekcji, bloger i znawca mody.
– Reprezentowanie Polski to nie tylko zaszczyt, ale też odpowiedzialność, którą czujemy każdego dnia – na boisku i poza nim. Jako drużyna wiemy, że jesteśmy wizytówką naszego kraju. Dlatego ważne są dla nas detale – od postawy, przez zachowanie, po strój, który wyraża nasz profesjonalizm i szacunek dla biało-czerwonych barw. Cieszy nas, że podczas mistrzostw Europy wizerunek reprezentacji współtworzyć będzie polska marka, która gwarantuje najwyższy standard jakości i estetyki – mówi Nina Patalon, selekcjonerka reprezentacji Polski.
Eleganckie stroje od LANCERTO będą towarzyszyć naszej reprezentacji już podczas wyjazdu do Szwajcarii 30 czerwca oraz w czasie podróży na kolejne mecze w ramach EURO 2025. W pierwszym spotkaniu Polki zmierzą się 4 lipca w Sankt Gallen z Niemkami. Kolejne mecze rozegrają z reprezentantkami Szwecji (8 lipca) oraz Danii (12 lipca).
W grudniu zeszłego roku kobieca reprezentacja Polski wywalczyła upragniony awans do finałów mistrzostw Europy. Nasze piłkarki po raz pierwszy w historii wezmą udział w wielkim międzynarodowym turnieju. UEFA EURO 2025 zostanie rozegrane w dniach 2-27 lipca w Szwajcarii.
Współpraca Polskiego Związku Piłki Nożnej z LANCERTO przy kobiecej reprezentacji Polski jest kontynuacją znakomicie odebranej kooperacji przy okazji zeszłorocznych mistrzostw Europy mężczyzn, kiedy to marka ubierała selekcjonera. W ramach współpracy reprezentacja wystąpi w ubraniach LANCERTO w sesjach zdjęciowych, podczas spotkań oraz eventów, a przede wszystkim w mediach społecznościowych marki oraz Łączy nas piłka – Facebooku, Instagramie, Tik Toku oraz platformie X.